Заступник голови Жмеринської районної ради

8 скликання

МУРАШКО

Віктор Миколайович

 КАРТА РАЙОНУ докладніше

ДЕРЖАВНІ РЕСУРСИ


Обговорюється проект Пенсійної реформи

Законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій 22 червня було одержано Верховною Ра­дою України і 23 червня направлено на розгляд до Комітету з питань соціальної політики, зайня­тості та пенсійного забезпечення.

Роз'яснює заступник начальника управління Жмеринського об’єднаного управління  Пенсійного фонду України Вінницької області Наталя АБРАМОВА

«Реалізація проекту ак­та має на меті створити справедливу систему пенсійного страхуван­ня», — йдеться в поясню­вальній записці.

Зокрема, для цього пропонується:

—     відновити диферен­ціацію розмірів пенсій за­лежно від одержаного заробітку та страхового стажу через проведення перерахунків пенсій з 1 жовтня 2017 р. із вико­ристанням єдиного по­казника зарплати для призначення пенсій у 2017 р. на рівні 3764 грн 74 коп. та показника вар­тості одного року страхо­вого стажу на рівні 1%;

—     переглянути умови перерахунку пенсій та здійснювати щорічний перерахунок пенсій, збільшуючи показник се­редньої зарплати, з яко­го обчислено пенсію, на 50% зростання зарплати в попередньому році та на 50 % індексу спожив­чих цін;

—     звільнити солідарну систему від не властивих для неї видатків, зокрема від відшкодування допла­ти до прожиткового міні­муму, виплати цільової грошової допомоги на прожиття інвалідам війни та учасникам бойових дій, видатків фінансування пільгових пенсій.

Уточнюється, що для зменшення демографіч­ного навантаження на со­лідарну систему пропо­нується зберегти право виходу на пенсію:

—     у 60 років — для осіб, які матимуть 25 років страхового стажу у 2018 р., який щороку збільшува­тиметься на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 р.;

—     у 63 роки — для осіб, які матимуть від 15 до 25 років страхового стажу у 2018 р., який щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 р.;

—     у 65 років — для осіб, які матимуть 15 років страхового стажу, проте не матимуть 16 років (ви­мога для виходу у 63 ро­ки) у 2019 р. та відповідно у 2028 р. матимуть 15 ро­ків, проте не матимуть 25 років (вимога для ви­ходу у 63 роки).

У пояснювальній за­писці зазначено, що осо­бам, які не матимуть 15 років страхового ста­жу, призначатиметься державна соціальна до­помога після досягнення 65 років. Для пом’якшен­ня негативного впливу підвищення вимог до страхового стажу на пе­рехідний період введено тимчасову державну со­ціальну допомогу непра­цюючим особам, які не мають потрібного стра­хового стажу.

Крім того, з метою удо­сконалення пенсійного законодавства у поясню­вальній записці пропону­ється переглянути розмір та умови призначення мі­німальної пенсії за віком:

—     за наявності страхо­вого стажу 30/35 років для жінок та чоловіків — на рівні прожиткового мінімуму;

—     у разі відсутності повного страхового ста­жу — розрахована пенсія; доплата до прожиткового мінімуму здійснюється з урахуванням сукупного доходу;

—     за наявності страхо­вого стажу 30/35 років для жінок та чоловіків після до­сягнення ними 65 років — на рівні 40% мінімальної зарплати, але не менш ніж прожитковий мінімум.

Також пропонується визначити умови призна­чення пенсій по інвалід­ності, що настала внаслі­док трудового каліцтва; удосконалити умови що­річного перерахунку (ін­дексації) страхових ви­плат та визначити макси­мальний розмір щомісяч­ної страхової виплати від нещасного випадку на виробництві на рівні 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Зазначається, що реа­лізація акта у 2017 р. по­требуватиме додаткових видатків у сумі 3,9 млрд грн на місяць. Уточнюється, що ці видатки покривати­муться за рахунок пере­виконання плану від над­ходжень.