Обговорюється проект Пенсійної реформи
Законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій 22 червня було одержано Верховною Радою України і 23 червня направлено на розгляд до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
Роз'яснює заступник начальника управління Жмеринського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області Наталя АБРАМОВА
«Реалізація проекту акта має на меті створити справедливу систему пенсійного страхування», — йдеться в пояснювальній записці.
Зокрема, для цього пропонується:
— відновити диференціацію розмірів пенсій залежно від одержаного заробітку та страхового стажу через проведення перерахунків пенсій з 1 жовтня 2017 р. із використанням єдиного показника зарплати для призначення пенсій у 2017 р. на рівні 3764 грн 74 коп. та показника вартості одного року страхового стажу на рівні 1%;
— переглянути умови перерахунку пенсій та здійснювати щорічний перерахунок пенсій, збільшуючи показник середньої зарплати, з якого обчислено пенсію, на 50% зростання зарплати в попередньому році та на 50 % індексу споживчих цін;
— звільнити солідарну систему від не властивих для неї видатків, зокрема від відшкодування доплати до прожиткового мінімуму, виплати цільової грошової допомоги на прожиття інвалідам війни та учасникам бойових дій, видатків фінансування пільгових пенсій.
Уточнюється, що для зменшення демографічного навантаження на солідарну систему пропонується зберегти право виходу на пенсію:
— у 60 років — для осіб, які матимуть 25 років страхового стажу у 2018 р., який щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 р.;
— у 63 роки — для осіб, які матимуть від 15 до 25 років страхового стажу у 2018 р., який щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 р.;
— у 65 років — для осіб, які матимуть 15 років страхового стажу, проте не матимуть 16 років (вимога для виходу у 63 роки) у 2019 р. та відповідно у 2028 р. матимуть 15 років, проте не матимуть 25 років (вимога для виходу у 63 роки).
У пояснювальній записці зазначено, що особам, які не матимуть 15 років страхового стажу, призначатиметься державна соціальна допомога після досягнення 65 років. Для пом’якшення негативного впливу підвищення вимог до страхового стажу на перехідний період введено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючим особам, які не мають потрібного страхового стажу.
Крім того, з метою удосконалення пенсійного законодавства у пояснювальній записці пропонується переглянути розмір та умови призначення мінімальної пенсії за віком:
— за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок та чоловіків — на рівні прожиткового мінімуму;
— у разі відсутності повного страхового стажу — розрахована пенсія; доплата до прожиткового мінімуму здійснюється з урахуванням сукупного доходу;
— за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок та чоловіків після досягнення ними 65 років — на рівні 40% мінімальної зарплати, але не менш ніж прожитковий мінімум.
Також пропонується визначити умови призначення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок трудового каліцтва; удосконалити умови щорічного перерахунку (індексації) страхових виплат та визначити максимальний розмір щомісячної страхової виплати від нещасного випадку на виробництві на рівні 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Зазначається, що реалізація акта у 2017 р. потребуватиме додаткових видатків у сумі 3,9 млрд грн на місяць. Уточнюється, що ці видатки покриватимуться за рахунок перевиконання плану від надходжень.