Типові помилки, через які на працівника не формується е-лікарняний
Поради від ПФ як уникнути помилок
З 1 червня до 1 жовтня 2021 року діє перехідний період впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, що передбачено Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, відповідно до постанови КМУ від 31 березня 2021 року № 323 (далі – Реєстр).
За цей час виявлено типові помилки, які унеможливлюють реєстрацію медичного висновку щодо тимчасової непрацездатності та реєстрацію в Реєстрі листка непрацездатності застрахованих осіб.
Найпоширеніша помилка з боку громадян – «Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб». Вона найчастіше зумовлена невідповідністю паспортних даних у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.
З метою актуалізації даних про особу (при зміні паспорта) громадяни повинні подати до територіального органу ПФ особисто (через представника) Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу.
Існує більш зручніший спосіб – надати анкету за допомогою засобів вебпорталу ПФ. Для цього застрахованій особі необхідно:
- увійти до особистого кабінету вебпорталу Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП),
- в розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно обрати «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб»,
- заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити скан-копії паспорта (інших документів),
- підписати за допомогою КЕП та відправити до ПФ.
Обов’язково потрібно перевірити та, при необхідності, надати лікарю, з яким підписано декларацію, оновлені паспортні дані. Також потрібно перевірити наявність та правильність реєстраційного номеру облікової картки платника податків (РНОКПП).
Інформація про персональні дані застрахованої особи завжди повинна бути актуальною та ідентичною в ПФ та в інформаційній системі охорони здоров’я.
Помилка при реєстрації медичного висновку «Відсутній страхувальник».
Це пов’язано з якістю звітування роботодавців за своїх застрахованих осіб. При прийнятті особи на роботу обов’язково потрібно подавати повідомлення за будь-якими типами трудових договорів (з трудовою книжкою, без неї, договір цивільно-правового характеру). При формуванні звітів щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соцстрахування потрібно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті:
- замість РНОКПП вказується паспорт у формі книжечки – БКNNXXXXXX, де БК – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; NN – дві українські літери серії паспорта (верхній регістр); XXXXXX – шість цифр номера паспорта (з ведучими нулями);
- паспорт у формі пластикової картки (ID-картки), які мають відмітку «відмова», – ПХХХХХХХХХ, де П – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; ХХХХХХХХХ – дев’ять цифр номера паспорта.
При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (єдина звітність) потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказання дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».
Своєчасне повідомлення про зміни у персональній інформації застрахованих осіб та доброчесне звітування страхувальників за своїх працівників дозволить громадянам отримати електронний листок непрацездатності та своєчасно отримати виплати від роботодавця та ФСС.
За матеріалами ГУ ПФ в Луганській області